Alle inwoners hebben recht op snelle en juiste informatie. Onze gemeente dient op dit vlak een reuzensprong vooruit te maken, zowel voor informatie van de gemeente als omgekeerd. Technologie zoals sociale media dient hiertoe ingezet te worden, maar ook de traditionele kanalen moeten terug op punt gezet worden. Niemand mag immers uit de boot vallen.

Als bewijs dat het simpel en goedkoop kan, besloten enkele bestuursleden van onze Open Vld-afdeling een Facebookpagina op te richten (Openbare Werken Groot-Grimbergen). De inwoners van de gemeente werden zo sneller en op een eenvoudigere manier ingelicht over de werken in onze gemeente. Vandaag, bijna een jaar en meer dan 600 volgers later, werden al honderden burgers blij gemaakt met de correcte informatie omtrent werken en verkeerssituaties binnen hun omgeving. Deze Facebookpagina is een onderdeel van ons communicatieplan dat werd opgesteld in het verkiezingsprogramma. Dit houdt in dat de burger veel directer en efficiënter op de hoogte wordt gehouden van het reilen en zeilen binnen de gemeente. Het is vandaag de dag immers nog niet zo makkelijk om aan de juiste informatie te komen. Onze pagina moet er, samen met nog een resem andere maatregelen uit ons actieplan communicatie 2.0., voor zorgen dat de interactie tussen de burger en de gemeente vlotter verloopt. In dit plan zijn o.a. elektronische infoborden en een gemeenteapp voorzien. Deze kanalen gebruiken betekenen echter ook dat de gemeentelijke organisatie mee dient te evolueren en te digitaliseren. Hier werden in het verleden zware fouten gemaakt die tot een communicatie-falen leidden. Gelukkig leven we in digitale tijden waar veel mogelijk is zodat we dit spoedig kunnen herstellen. Maar het is eveneens onze taak om niemand achter te laten: ook inwoners zonder mobiele telefoon of computer hebben recht op dezelfde dienstverlening en informatie. Daarom voorziet ons actieplan ook dat elke burger het vernieuwd gemeentelijk informatieblad opnieuw in zijn bus krijgt en een centrale telefonische infodesk operationeel wordt. Hier kunnen inwoners terecht met al hun vragen omtrent gemeentelijke zaken en zullen de gemeentelijke diensten hun spoedig en correct antwoorden en informeren. De gemeente ten dienste van de burger. Volgens Open Vld is dit het enige juiste perspectief.


0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
LinkedIn
Share